Menu

04 Mayıs 2015

Eğlenceli bir EFT (Duygusal Özgürleşme Tekniği) Hikayesi


Ben zeytin yiyemem bırakın yemeyi onunla aynı masaya bile oturamam. Bu yazının hikayesi de benim 3  yaşımda iken kurban bayramında ailemle birlikte Konya’ya dedemleri ziyarete gitmemle başlar.  Aile derken Annem, Babam ve Ablam’dan bahsediyorum. Abla dediğime bakmayın benden sadece 18 ay önce doğmuş.  Dedemler kurban bayramında kesmek üzere koyun almışlar. Bizde ablamla o güne kadar bir petimiz olmadığından hevesle hayvancağızla köşe kapmaca oyunu oynuyoruz.Baskımıza dayanamayan garibim sağa sola minik minik kakasını yapmaya başlamış. Ben yerdeki siyah boncuk gibi nesneleri anlamaya çalışıp başaramayınca her insan evladının yapacağı gibi bir büyüğüm olan ablama sormuşum.O da 4,5 yaşının engin bilgisi ve muzipliğiyle ‘’E zeytin ya bunlar yiyoruz hani sabahları kahvaltıda ’’ diyivermiş. İşte 40 yıl önce zeytin görünce başlayan öğürmelerimin ve zeytin fobimin hikayesi böyle başladı. 


Çapalamanın gücü

Ha şimdi diyeceksiniz ki senin aklın fikrin yok mu ? Büyüdün artık zeytinin nasıl yetiştiğini biliyorsun. Dünyanın en şifalı besinlerinden biri . Ben bilmiyor muyum zeytinin faydalarını bir çırpıda sayarım size . Üstelik zeytin ağacı en favori ağacımdır ve zeytinyağına ekmek banmayı da çok severim. Ancak elimde değildi işte…Zeytinle kuzunun kakasını ve kokusunu birbirine çapalamıştım bir kere . Ne zaman zeytin görsem  bilinçaltım ‘’hemen kaaaç sana kaka yedirecekler’’ diye bağırıyordu ve ben istem dışı öğürmeye başlıyordum.

Bu durum evlenip çoluk çocuğa karışana kadar sürdü.  Oğlum 5 yaşına geldiğinde  benim zeytin yemediğimi fark etti ve kendisi de yemek seçen bir kişilik olduğundan kahvaltılarda  üstüme oynamaya başladı. ‘’Bunu,  bunu birde bunu yemem sen de zeytin ye o zaman’’ Repliklerinin altında çaresizce eziliyordum. Birkaç kez üste çıkıp tamam işte bak bende zeytin yiyorum denemelerim hep trajedi ve felaketle sonuçlandı. 


Bağımsızlık Günü!

Bu artık böyle diye kabullenmiş iken EFT eğitimi almam kurtuluşumu getirdi.  Eğitimden sonra zeytin konusunu çözmek önce hiç aklıma gelmedi. Kendime ve etrafıma yoğun bir şekilde EFT uyguluyordum. Bazen uyku öncesi oğlumla da kısa EFT turları yapıyorduk  ve  ikimiz içinde çok faydalı sonuçlar alıyorduk.  Bir akşam yemekte birden ‘’Anne ya şu zeytin konusunda kendine de vursana’’  dedi .  Bunu niye ben akıl etmedim diye düşünürken birinci tura başlamıştım bile 15 dakika süren 2 turluk bir çalışmadan sonra aklıma zeytin geldiğinde artık midemin bulanmadığını fark ettim.  Ancak bu denemeyi bir sonraki aşamaya taşımaya hiç hevesli değildim ve konuyu kapattım. Evde zeytinde yoktu zaten..

Bir hafta sonra  bir akşam yemek için sevdiğimiz bir cafeye gitmiştik. Sipariş verdiğim tavuğun yanında zeytin sosu ile servis edildiğini son anda fark ettim buna rağmen sesimi çıkarmadım beklediğim sınav gelmişti sonunda ya kazanacaktım ya da buraya bir daha gelemeyecektik. Siparişlerimizi beklerken  neşeli bir sohbet başlattım içimde stres , endişe gibi negatif duygular yoktu derin kabulleniş dedikleri duygu buydu sanırım.  Yemeklerimiz gelince tabağıma baktım sevgili tavuğum çok şık bir şekilde servis edilmişti.  Sosum da öyle….Bir lokma tavuğun üzerine sostan sürdüm ve ağzıma attım önce  kızarmış tavukla birlikte zeytinyağının tanıdık lezzeti geldi damağıma sonra bir lokma daha ve gerisi geldi bir çırpıda tabağımdaki yemeği bitirmiştim. Başımı kaldırınca oğlum ve eşimin hayretle bana baktığını gördüm yemeğin içindeki zeytini baştan beri onlarda fark etmiş ama ses çıkaramamışlardı.  Gururlu bir şekilde onlara ben zeytin yedim dedim. Başarımdan dolayı çok mutluydum.  Sanki biri ayağımdan bin kiloluk  bir pranga çıkarmıştı  ve hissettiğim özgürlük duygusu  ile  zaferle gülümsedim.
Hala kendime salata siparişi vereceğim zaman zeytinsiz olsun diyorum ancak bu sefer içimde ya yanlışlıkla zeytin yersem de kusarsam korkusu yok. Sadece bu benim tercihim diyorum. Oldu da yanlışlıkla zeytinli salata yersem kabul içinde olacağımı bilmenin dayanılmaz huzuru var içimde . Darısı fobilerinden kurtulmak isteyen herkesin başına . İyi Haftalar hepimize :)


Sevgiyle Şifa Olsun

Duygusal Şifa